Wednesday, January 14, 2009

Sehari di Pulai Utama (sebelah taman 'Didik' the goat)

Assalamualaikum,




Alhamdulillah, pada hari ini (14 Jan 2009) tiga orang ikhwah telah membuat bakti sosial di Taman Pulai Utama. Zahid, Irsyad dan Munir. Kami telah berkumpul di rumah akh Zahid pada jam 9.45 pg. Tugas pada hari ini : Mengedar Pamplet Program Penerangan Tragedi Gaza ke setiap rumah muslim di taman Pulai Utama [inilah peluang da'wah untuk masuk ke dalam setiap rumah].
Setelah berkumpul, pamplet diedarkan sesama kami dan tepat jam 10 pg kami bergerak mengetuk pintu-mengedar pamplet. Sasaran pertama kami, Fasa 1(kwsn rumah mc nailah) . Setelah selesai (lebih kurang setengah jam slps itu) kami bergerak ke fasa lain (kwsn rumah ustzh Norimah). Sebelum bergerak kami terpaksa mem'fotostat' pamplet lagi. Jadi kami tambah 200 salinan lagi.

Alhamdulillah, setiap tugas di setiap fasa diselesaikan dalam masa 30 minit. Pelbagai kejutan yang diterima antaranya, kemunculan anjing secara 'ujuk-ujuk' (tiba-tiba). Tak dapat bayang kalau kena edar di Tmn Universiti, mesti capek dong..

Kerja kami selesai pada pukul 12.10 tghr dan kami dijemput oleh Pakcik Aizaini...sebelum pulang kami makan tengah hari di Restoran Noor (sempat lagi pesan pada makcik kedai untuk tolong edarkan pamplet kepada pelanggan).

Begitulah da'wah, memang harus penat lelah. Dan sekiranya keletihan fizikal itu tidak didorang oleh spiritual, memang akan penat sesungguhnya. Namun sekiranya diikuti dengan kekuatan ruhani, kepenatan itu tiada ertinya..


Apa sebenarnya isi kandungan pamplet tesebut??

Penerangan Tragedi GAZA..
Tarikh : 14/1/09
Tempat : Surau at-Taqwa, Taman Pulai Utama
Masa : Selepas Maghrib
Penceramah : Prof Madya Omar Yaakob dan Ustz Zaini Salleh
Anjuran : Gabungan NGO Muslim

JOM, ramai-ramai meriahkan ROADSHOW INI..SOKONGAN ANTUM DITUNTUT..

0 comments:

Blogger Templates by OurBlogTemplates.com 2007